vrijdag 1 juli 2016

Nog een ingebreid kussen

Al maanden ben ik in de greep van het Fair Isle breien. Een paar weken geleden had ik 2 bollen verloopgaren gekocht in een impuls. Het eerste kussen heb ik al laten zien. Nummer 2 is nu aan de beurt om getoond te worden.


Zoals je kunt zien heb ik maar een paar centimeter draad over. Dat vind ik de ultieme uitdaging! Mijn bollen tot het laatste draadje verwerken.
Het effect is totaal anders dan met het donkere verloopgaren. Maar zeker zo mooi.


Aan de binnenkant verschijnt het patroon in een soort contrast. Ook dat wil ik graag netjes hebben. Veel breisters breien met in iedere hand een draad. Ik ben daar nog mee aan het worstelen. Ik krijg de draadspanning niet gelijk in beiden handen en dan wordt het breiwerk onregelmatig. Dus dat wordt nog verder oefenen.



Omdat ik geen garen meer had moest ik het kussen afkanten met een andere draad. Gelukkig heb ik genoeg restjes om een bijpassend draadje te vinden. Ik heb het werk binnenstebuiten gekeerd en de steken 2 aan 2 afgekant.


Ik gebruik deze methode ook wel om bijvoorbeeld schoudernaden van een trui te sluiten. Heel handig en netjes.


En dan is hij klaar! Een heel ander kussen dan het vorige kussen. Zo leuk om met dezelfde techniek zulk verschillend effect te bereiken.


Nog even een detailfoto. Als je heel goed kijkt, kan je zien waar de overgang is van de verschillende toeren. Ik ontdekte hem pas toen het kussen al af was. Natuurlijk ga ik nu uitpuzzelen hoe ik dat een volgende keer kan vermijden ;-)


En nog een laatste foto, gewoon omdat hij zo vrolijk is.

En dan staat er weer een weekend voor de deur! Wat gaat de tijd snel als je je goed vermaakt!
Paula was de laatste weken heel druk maar zij heeft ook wel weer handwerk om te laten zien. Nu nog kijken of ze tijd vindt om een blogje te maken. Fijn creatief weekend allemaal!










3 opmerkingen:

  1. O, deze is ook wer super geworden!
    Knap gedaan!
    Fijn weekend, laat je humeur niet beïnvloeden door het weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi en wat een sprekende kleuren TOP

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.