zondag 31 juli 2016

AFGEHAAKT

Afgelopen winter zijn we begonnen aan een Zussendeken. Voor Paula en mij de tweede deken. Astrid deed voor het eerst mee. Wat is dat leuk om te doen. We hebben om de beurt een steek gekozen. Paula en Astrid hebben de Haakbijbel als naslagwerk, ik zocht de steken uit via internet en oude boekjes.


Paula en Astrid maakten de deken van synthetisch garen en ik van katoen. Het resultaat was heel verschillend. Niet alleen qua kleur maar ook zeker in gewicht! ! Ik heb al mijn restjes katoen bij elkaar gelegd en ben begonnen. Ik kreeg een zak vol zachtroze katoen van een vriendin en heb dat als 'hoofdkleur' gebruikt. Een goede ingeving want dat bracht wat rust in de bonte deken.


De deken werd zo zwaar dat ik besloten heb de mijne niet groter te maken. Ik ben zo gezegd 'AFGEHAAKT'. En nu dan even showen in de tuin. Zo aan het wasrek kun je hem zien in zijn volle glorie.


Over de tuinstoel staat hij ook heel gezellig. Ik heb hem afgewerkt met de granietsteek. Dat trekt de hobbelige zijkanten behoorlijk recht omdat het een compacte steek is.


De tulpensteek is mijn absolute favoriet. De kleuren komen ook erg mooi uit. Echt een lentesteek.


De pauwensteek vind ik altijd mooi en heb ik al voor verschillende werkstukken gebruikt. Hij werkt ook heel goed bij het haken van rokjes. Kijk maar eens naar het blogje hier over.


Het leuke aan het maken van dekens is, dat je het ziet groeien onder je handen. Het is een zeer verslavende bezigheid. We hebben al heel wat dekens gemaakt. Tijdens een zussendag hebben we ze eens naast elkaar gelegd. We hebben op Pinterest een bord gemaakt waar je eens kan rondneuzen bij de verschillende dekens.

Misschien inspireren we jullie wel om ook aan een deken te beginnen.

Het is vakantietijd maar handwerken kan altijd doorgaan!





2 opmerkingen:

  1. ik ben alweer begonnen aan een nieuwe deken die van jou is ook heel mooi geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden! De tulpjes komen zeker heel mooi uit. De zalmkleur is verrassend maar inderdaad erg rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.