vrijdag 5 augustus 2016

Souvenir de France

Inmiddels ben ik al weer een aantal weken terug van vakantie. Zuid Frankrijk, het blijft mijn favoriete bestemming. En waar ik vooral gek op ben? De marktjes in de kleine dorpen.
De kleuren en geuren daar. . . . Dat is toch genieten!
Heerlijk om hier rond te struinen en wat lekkers te halen.
Eén kraam ben ik vergeten te fotograferen. . . . .  De kraam met de zeepjes.

Ik kon het niet laten om er TIEN mee te nemen. Ze liggen nu heerlijk te geuren op de slaapkamer. Jammer dat jullie ze niet kunnen ruiken.
"Maar je zegt tien? Er liggen toch maar negen zeepjes daar?" hoor ik je denken.  Klopt!
Eentje heeft al een mooi jasje gekregen.
Alweer een echt stashproject. Herinner je je deze nog? Van vroeger?
Ooit overgehouden van het haken van gordijntjes of van mijn ronde tafelkleed. Die zijn allemaal allang versleten en verdwenen. Maar twee van deze bolletjes hebben de tand des tijds doorstaan.
Dus in de schaduw op het overdekte terras in Frankrijk haakte ik eerst twee blokjes, één voor de voorkant en dezelfde voor de achterkant. Aan de bovenzijde nog wat randjes met stokjes en lossen gehaakt, gewoon zoals het uitkwam. Bovenste rand met een picootje.
Bewaren jullie ook altijd die ophanglintjes die in kledingstukken zitten? Ik in ieder geval wel. En hier kwamen ze mooi van pas.
Zeepzakje nummer 1 is dus klaar. Nog 9 te gaan, want daarvoor heb ik al die zeepjes gekocht. Worden het negen dezelfde zakjes? Neeeee, dat vind ik saai. Ik wil proberen voor elk zakje een andere handwerktechniek te gebruiken. Dat wordt nog wel een uitdaging. Eens kijken hoever ik kom. Maar eerst nog een paar borduurtjes afronden.

Fijn weekend en geniet van het lekkere zomerweer. Handwerkje erbij, kopje koffie of thee. . .  soms heeft een mens weinig nodig om gelukkig te zijn.



4 opmerkingen:

  1. Ik dacht het al, Paula is met vakantie :-)
    Leuke zeepjes heb je gekocht en ja ook ik bewaar altijd de lintjes, ze kunnen van pas komen nietwaar ;-) Dit zeepzakje is al heel leuk, ben benieuwd naar de andere technieken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk bewaar ik ook alle lintjes XD En dan dat triomf-gevoel als ze van pas komen: zie je nou! :-D
    Wat een mooi zakje heb je gemaakt voor die heerlijke zeepjes! Die katoen heb ik hier trouwens ook nog, ooit gekregen, geen idee meer van wie.
    Mooie foto's van de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit aan gedacht om die lintjes te bewaren. Ga ik vanaf nu natuurlijk doen! Misschien ook een zakje haken in de kleur van de zeep? Of wil je je witte garen opmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die paula ,nog steeds lekker bezig zie ik leuk de franse foto s ,inderdaad heerlijk die marktjes ,de zeepjes liggen hier ook hoor ,
    Gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.