zondag 23 juli 2017

Rokjes Haken Revisited

Wie ons al langer volgt weet dat ik al heel wat rokjes heb gehaakt. Kijk maar eens hier en hier
Dat is al weer een paar jaar geleden. Wat vliegt de tijd!
Nu sprak ik iemand die aan een stuk taille-elastiek een stofje rimpelde en zo een rokje voor haar dochtertje maakt. Tja en dan gaat mijn creatieve brein werken. Ik ben niet zo van de stofjes en naaien maar het idee vond ik leuk. Ik dacht direct aan haken.


Uit 2 bolletjes Adina Batik haakte ik dit rokje met een tasje erbij. Het leuke verlopende garen past  mooi bij het roosjes-tailleband. Een echt meisjes-meisjes rokje.


De band heb ik eerst omgefestoneerd en daarop waaiertjes gehaakt. De eerste toer is in vasten gehaakt waarbij ik steeds van 2 festonsteken, 1 vaste haakte. Lijkt ingewikkeld maar het werkte wonderwel. Tenslotte nog een schulpjesrand onderaan en KLAAR!


 Er bleef nog ruim voldoende katoen over voor een bijpassend tasje. Ook al zo'n leuk klein werkje.


Ik heb de gekke eigenschap dat ik meteen plannen heb voor een soortgelijk project. Kijk maar naar m'n vorige bericht, dat was omslagdoek na omslagdoek......
Nu een rokje van sokkenwol. Wat nou sokkenwol! Rokjeswol! ! !


Volgens hetzelfde principe: elastieken band, festonsteek en verder haken. Hier gebruikte ik gewone stokjes en de V-steek.


Nog een mooi schulprandje eraan om het af te maken en weer een rokje klaar.

Ik heb jullie ook nog m'n vorderingen in het borduren beloofd.... Er komt een bericht, echt!
Gister hebben we een dagje Amsterdam gedaan, daar heb ik nog wat borduurartikelen gekocht. Ik ben groot voorstander van lokaal kopen maar soms is het in de stad wat uitdagender ;-)
Vandaag hadden we heel wat regenbuien maar ik vond dat voor een keer niet erg. Ik heb menig uurtje op de bank zitten prikken. En ondertussen Paula op de hoogte gehouden van m'n vorderingen via Whatsapp. Genieten met een grote G.







1 opmerking:

  1. Dat zijn ontzettend leuke rokjes geworden! Jammer dat ik ze niet pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.