zaterdag 24 juni 2017

Stil zitten is er niet bij!

Dat je niets van ons hoort wil niet zeggen dat we stil zitten. Paula verklapte het al: ik ben ook volop aan het handwerken. Ik heb het voorrecht dat ik bij de Witte Engel naar hartenlust in de schappen mag struinen. Daar doe ik af en toe leuke vondsten. Voor Koningsdag vond ik een grote oranje bol. 1 bol voldoende voor een vest.


Het is al weer een paar maanden geleden dat ik het vest breide. De foto is niet fantastisch maar ik wil het vest toch even showen.

De verloopgarens zijn echt niet meer weg te denken. Er is ook een mooie collectie garens van Step 6. Ik heb dat ook al gebruikt voor een vest, zie hier. Maar zwervend op Pinterest zag ik een leuk golfjespatroon wat ik per se wilde uitproberen.
Ik heb wat met projecten van één bol want ik breide een sjaal uit 1 bol Step 6.


Ik heb ook wat met scheve foto's maken zie ik. En aangezien ik de m'n maaksels makkelijk weggeef kan ik de foto niet opnieuw maken.


Het breit zo snel zo'n golfje. Het is maar 45 steken breed, en de kleuren voegen nog wat toe aan het patroon. Deze bol is 150 gram. Ik heb hem eerst in tweeën gedeeld en de helft van de sjaal gereid. Toen van de andere 75 gram het tweede deel gebreid en midden achter zit een naad. Doe je dat niet dan zitten de golfjes aan één kant op z'n kop.



Tja en dan nog een 'éénbolsproject' gevonden. Een regenboogje opgeduikeld :-)



Het lijkt wel een folkloristische kraag. Leuk effect, alles recht gebreid en door meerderingen en gaatjestoeren krijgt de sjaal z'n speciale vorm.


Hij kan natuurlijk ook gewoon om je nek gedragen worden. Alleen het is nu veel te warm! Ik ben nu eenmaal zo'n breigek dat ik in de zomer wollen sjaals zit te breien! *U*

Ik ben nog lang niet klaar met handwerken en er is nog meer van de pen gevlogen maar dat laat ik een volgende keer zien. Ik kan wel verklappen dat ook die garens bij de Witte Engel zijn 'gevonden'.
Het lijkt wel of ik reclame maak, maar het is ook zo'n leuke winkel ;-)

Het weer is omgeslagen dus dat geeft volop gelegenheid om eens fijn creatief bezig te gaan.







2 opmerkingen:

  1. PRachtig vest! Het ziet er heerlijk warm uit, mooie kleur ook.
    De sjaals zijn ook heel mooi, je bent lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben op slag verliefd op het vest. Prachtig kleurverloop!
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.