vrijdag 31 maart 2017

Vogelhuisje

Hier op Texel duurt het altijd wat langer voor de lente aanbreekt. Maar ook hier zijn de vogeltjes aan het nestelen. Er heerst een hoop activiteit bij ons onder de dakpannen. Ik bedacht dat ik de lente wel in huis wilde halen met een handwerkje.


Zo'n bekleed huisje was ik op het www tegen gekomen.  Er was geen beschrijving bij. Nou ja, ook niet erg. Ik ben toch al niet zo goed in het volgen van patronen. 😉 Ik ben veel te eigenwijs.


Een ding was zeker, m'n restjes moesten verwerkt worden. Ik ben in m'n bak met katoen bolletjes gedoken en ik heb de lentekleurtjes verzameld.



Toen op zoek naar een huisje. Gewoon een simpel huisje zonder veel details is het makkelijkst te bekleden. Ik vond het bij zo'n goedkoopte winkel. Eigenlijk wil ik dat soort winkels gaan mijden maar ja zo'n huisje had ik nodig voor dit project.....


Breien en haken zijn voor mij veruit de meest favoriete technieken. Dus elke wand van het huisje werd bekleed met òf breiwerk òf haakwerk. Een leuk werkje.



Een leuk schulpsteekje voor de dakpannen bedacht. En het geheel afgewerkt met lintjes.
Ik heb alles bevestigd met dubbelzijdig plakband. Simpel! !
Nog even een blik op het eindresultaat. Niet slecht, al zeg ik het zelf *U*

Ik heb natuurlijk weer meerdere handwerkjes tegelijk onder handen. Iedere keer als ik wat af heb verschijnt het hier op ons blog. Dus binnenkort meer AFO's.

Het weekend staat voor de deur. Wie weet kunnen we lekker handwerken in het zonnetje. Geniet er van!!






1 opmerking:

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.