vrijdag 20 januari 2017

Een Beetje Roze en Lentegroen


O wat ben ik toch gek op kleurtjes. Ik heb geen lievelingskleur maar ik ben gewoon dol op kleur. Laatst deed ik weer een mooie vondst bij De Witte Engel. Van internetshoppen hou ik niet dus hoe fijn is het dat de winkel bij mij 'om de hoek is'. Op m'n gemak de wol voelen, de kleuren vergelijken en dan tenslotte het allerallermoeilijkste: een keuze bepalen.



En dit is het geworden. Roze met prachtig lentegroen. Het garen verloopt heel mooi van kleur naar kleur. Er is zelfs geen vast patroon te ontdekken in het verloop. Zó mooi! ! Op de site van Camille staat een sjaal die gebreid is met Zauberball Stärke 6. Precies het garen waar mijn oog ook op was gevallen. Het gratis patroon heb ik een beetje aangepast aan mijn eigen wensen.


Na ruim een week kon ik hem blocken na hem eerst gewassen te hebben met Eucalan. Daar had ik al zoveel over gehoord dat moest ik ook eens uitproberen. Het resultaat is echt geweldig. De breisteken worden prachtig regelmatig en het werk is mooi vlak geworden. De tuinstoelkussens heb ik weer van stal gehaald want ik heb ontdekt dat je daar heel goed breiwerk op kan vastpinnen.


Ook al mijn oefeningen met kantbreien van de afgelopen maanden beginnen z'n vruchten af te werpen. Deze puntjes aan de rand zijn nu echt heel simpel.


Hier is nog eens goed te zien dat het kleurverloop heel willekeurig is. Wie al eens met verlopend garen gewerkt heeft weet hoe stimulerend het is als de draad steeds verkleurt tijdens het breien.


Om foto's te maken legde ik de sjaal even op m'n bed en kijk! nu snap ik waarom de kleurcombinatie me zo bekend voorkwam ;-)))


En tenslotte nogmaals mijn sjaal in vol ornaat op de paspop *U*

We hebben al wat kou achter de rug. Het weekend lijkt nog fris te blijven. Ik duik weer in mijn wolmand op zoek naar wolletjes. Ik bedacht dat Valentijnsdag in aantocht is. Nu nog even bedenken wie ik zal verrassen met een zelf gemaakt hart.
Fijn creatief weekend allemaal!


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sjaal! Het garen is schitterend en het patroon is ook heel erg mooi! En dan die mooie kleuren.....
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhh!!!!!! Wat is die mooi! (En dan te bedenken dat ik niet van roze houd en ik het toch echt super mooi vind, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag de foto en was op slag verliefd. Prachtige sjaal en heel belangrijk: prachtige kleuren heb je gebruikt.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.