donderdag 19 september 2019

Lokaal???

Tegenwoordig moet je wel om het milieu denken, wat je ook doet.
Reizen, eten, woon-werkverkeer, vrijetijdsbesteding....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat best ingewikkeld vind. Gebruik je geen plastic tassen meer, blijkt dat de productie van papieren tassen ook vreselijk schadelijk is.
Dus we zijn begonnen met lokaal eten, dat is alvast wat.
Iedere woensdag plaatsen we onze bestelling in de webwinkel van texelsekost.nl.
We eten heerlijk de lokale producten in het juiste seizoen. Pfff dat scheelt al een stukje ’eetschaamte’.

Zoals je ondertussen wel weet ben ik ook fervent breister. Ik ben de laatste tijd in de ban van de Texelse Schapenwol.


Deze wol is niet speciaal lekker zacht maar ik vind het een geweldig Texels product!
Ik zie hier iedere dag de schaapjes in de wei met hun heerlijk warme vachtjes.
Haha zo wil ik ook wel lekker warm blijven.


Eerst maar eens een sjaal op de pennen gezet van de dikste variant met pen 6.

 Hij pakte wel erg robuust uit en toch verrassend soepel na een badje met Eucalan. Ik doopte hem tot Mannensjaal van Texelse Schapenwol.




Op de paspop is het wel duidelijk, voor mij vind ik hem iets te robuust. Maar menig vrouw zal er wel fijn in willen wegduiken.


Nog zoiets wat ik heerlijk vind om te doen. Mutsjes breien! Maar dan met dunne pennen, 3 mm is toch wel mijn favoriete maat.

En hoe het dan zit met Lokaal???
Ik bedacht dat breien met Texelse Schapenwol dus ook lokaal en super verantwoord is ;-)
En bovendien hoef ik me nergens voor de schamen!

Maar ik ben er nog niet klaar mee, hoor.
Er is een top-down gebreide brandingwitte trui in de maak. Maar daar over een andere keer meer......







4 opmerkingen:

  1. Het is een mooie sjaal, maar zou zelfs voor mij in de winter op de fiets te warm zijn denk ik.
    Die muts ziet er fijn uit. De trui zal ook wel prachtig worden. Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt perfect heerlijk met wol bezig zijn en daar op Texel zit je dicht bij het vuur. Ik heb eens een vachtje meegenomen van de schapenboerderij Merino

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.