vrijdag 19 januari 2018

Toile de Jouy 2


Zoals jullie weten heb ik het borduren herontdekt. En dan vooral op gedessineerde stof. Ik heb dat al laten zien in eerdere berichtjes. Maar op Toile de Jouy vind ik het wel heel erg leuk. Het is net een kleurplaat maken, tegenwoordig ook weer in bij volwassenen.


Met eenvoudige steken wordt het al heel mooi. Misschien dat de eenvoud juist het succes is! Het voedt ook het perfectionisme in me: steeds mooiere steken maken. Dit ook als voorbereiding op een werkstuk dat ik ga maken met een pakket uit Bretagne. Hier komt dus een vervolg op.



En naar eigen smaak en inzicht de kleuren bepalen staat mij erg aan. Ik ben nooit groot fan geweest van 'voorgeschreven' pakketten. Op het gebied van handwerken ben ik te eigenzinnig om me te houden aan de patronen. (Hoewel er nu wel een pakket op me wacht, eentje met uitdaging!)


Wat ik aan borduren ook erg waardeer is, is dat het niet met een paar uurtjes af is. Ik heb een enorme 'productiesnelheid' op het gebied van breien en haken. Ik geef m'n werkstukken graag en makkelijk weg. Maar of iedereen daar nu steeds op zit te wachten????


Voor dit werkstuk heeft m'n man op het Waterlooplein een mooie lijst op de kop getikt. Dat maakt het bijzonder. Zoals we zelf ook zijn: een combi en Texel en Amsterdam *U*
Dit geborduurde schilderij pronkt nu boven de trap waar de kleuterfoto's van de kinderen na 20 jaar wel opgeborgen mochten worden. ;-)


1 opmerking:

  1. Ik vind deze techniek een heel bijzonder resultaat geven. Ik had het nog niet eerder gezien toen jij er voor de eerste keer over blogde. Heel mooi in die lijst, die past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.