zaterdag 30 maart 2019

inspiratie in de "achtertuin"

De lente is officieel begonnen! Wat een genot om met dit lekkere weer een mooie wandeling te maken.
Ik heb het geluk dat ik zo vanuit huis de natuur in kan lopen. Wie al eens op Texel is geweest weet dat daar van die "halve" schuurtjes staan waar de boeren van alles voor de schapenhouderij in opslaan. Níet de schapen zelf, zij hebben hun dikke vacht die bescherming biedt.



Al geruime tijd ben ik op een idee aan het broeden om iets met viltlapjes te maken. En dan geen knuffel of popje maar een "volwassen" ding. Ik maakte een foto van de boet op de Hoge Berg. Met behulp van m'n Ipad werkte ik dat uit tot een leuke voorstelling.


Aan de slag met potlood en papier. Heel handig is dat je op het touchscreen mooi kan in- en uitzoomen. Een groen lapje van 20x30 cm is de ondergrond waar ik de losse delen op vastgezet heb met festonsteekjes. Met veel pas- en meetwerk heb ik het landschap ingevuld.


Tenslotte met 6 draadjes DMC het geheel omgezoomd. Even 2 streepjes op m'n duim gezet met pen om de steekgrootte gelijk te houden. dit trucje had ik op Pinterest gezien.


Ik had de smaak te pakken en ook de vuurtoren bewerkt tot schilderijtje.


Op dezelfde wijze heb ik het tafereeltje weer opgebouwd.
Zóóó leuk om te doen.
Festonrandje erom en klaar!


Een tijdje geleden heb ik een workshop natvilten en droogvilten gedaan. Echt ontzettend leuk om te doen. Ik had beloofd daar wat van te laten zien. Maar ik ben natuurlijk vergeten goede foto's te maken. Dus nu moeten jullie maar wachten op m'n eerste echte werkstuk.














1 opmerking:

  1. Oh, wauw! Wat een mooie schilderijtjes heb je gemaakt! Is dit het begin van "een rondje Texel in vilt"?
    Jammer dat je vergeten bent foto's te majen, naar wel heel begrijpelijk. Ik ben heel benieuwd naar je werkstukken.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.