maandag 10 juli 2017

Hollandse Zomer?

We hebben het best getroffen met zo een warme junimaand. Maar toch dek ik me graag toe op een frisse avond. Daarbij is het hier op Texel vaak aan de frisse kant. Dus aan de slag met wat nieuwe garens.


Allereerst heb ik de overbekende South Bay sjaal maar eens gehaakt. Ik had hem nog nooit gehaakt. Paula wel, zoals je hier kunt zien. Ik haakte hem van 'Regenbogen'. Het kleurverloop vond ik zo mooi dat ik deze wel wilde uitproberen. Tja en dan is dat in een paar avonden klaar.....


Dus nog maar een bol Regenbogen gehaald. In een heel andere kleurstelling. En eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat het zo mooi zou uitpakken.


Oranje is toch wel een heel overheersende kleur, maar wat blijkt als je een omslagdoek haakt?
Dan zijn de laatste toeren heel lang waardoor het een mooie smalle rand oranje werd.


Het patroon bestaat uit reliëfstokjes en stokjes met een losse er tussen. De omslagdoek is dichter geworden dan de South Bay maar door het gaatjes patroon toch nog luchtig genoeg.

We gaan meestal vroeg in de zomer op vakantie. Zo ook dit jaar. Dan gaat er altijd een voorraadje garen mee. Onderweg op de snelweg zit ik graag te haken.



Ik heb het mezelf wel makkelijk gemaakt door de granny-steek te gebruiken. Dan kan ik tenminste ook een beetje om me heen kijken tijdens de reis.


Maar al te saai moet het ook niet zijn. En het oog wil ook wat. Een grappig franje-draadje verfraait het geheel. Ik had maar 1 bolletje mee van dat leuke draadje. Het komt precies goed uit zo.
Jullie kennen mijn favoriete winkel waar ik m'n garen haal onderhand wel.  ;-)

In blogland zie ik wel dat er ook in de zomer lekker door gehaakt en gebreid wordt.
Groot gelijk! Geniet van de creatieve uurtjes!

Ondertussen heb ik het borduren herontdekt. Maar daar over een volgende keer meer.





1 opmerking:

  1. Wat een prachtige omslagdoeken!
    Die middelste is mijn favoriet, daar heeft het kleurverloop inderdaad voor een mooie verrassing gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.