vrijdag 23 december 2016

Van Bulky Vest tot Kantwerk

Als jullie goed gekeken hebben naar mijn vorige bericht, zagen jullie daar een roze/oranje bundeltje liggen. Dat was het begin van een dik vest. Ik had zulk leuk garen ontdekt! Weer bij De Witte Engel in Den Burg. Bulky garen, niet echt mijn ding tot ik dit in het vizier kreeg. Wat een aantrekkelijk garen. Ik ben eigenlijk niet van de dikke pennen, maar dit moest ik proberen!
Nou dat breit snel!


In een paar dagen was het klaar. Het duurde even voordat het licht genoeg werd om foto's te maken.


Een heerlijk warm vest is het geworden. Nu nog wachten op de koude winterse dagen. Hihi, ik laat 's morgens gewoon de kachel wat langer laag staan. Ik zit dan te breien onder m'n handwerklamp terwijl ik wacht tot het eindelijk dag wordt.


Dit is wat ik zit te breien. Proeflapjes om het kantbreien onder de knie te krijgen. Ik was begonnen met een soort mohair op breipen 8. Alleen kon ik niet goed zien hoe de draad loopt. Dus foutjes eruit halen was erg lastig.



Ik ben verder gegaan met katoen. Niet meteen het mooiste materiaal voor deze techniek maar ik kan wel heel goed zien hoe de draad loopt. De fouten zijn zichtbaar. Kijk maar eens goed ter hoogte van de tiende toer!



Ik maak de foto's altijd met m'n telefoon. De afgelopen dagen was het zulk donker weer dat het niet mogelijk was betere foto's te maken. Ik wil het toch graag laten zien dus ik neem het maar even voor lief dat de kwaliteit te wensen over laat.


Deze steek is niet goed zichtbaar, helaas. Maar ik doe wel goede ervaring op. Bijkomende effect is dat ik nu even snel vooruit als achteruit kan breien. Want een foutje is zo gemaakt, uithalen gaat haast niet dus is het een kwestie van terugsteken.


Ik ben voorlopig nog wel even aan het oefenen. Want dit zijn nog maar steken van level 1 uit mijn boek.


Uiteindelijk wil ik een van deze sjaals gaan breien. Voorlopig nog toekomstmuziek.

Het Kerstweekend staat voor de deur, hopelijk is er tijd vrij te maken voor een handwerkje.
Een ieder een fijne Kerst gewenst!




3 opmerkingen:

  1. Wat is je vest mooi geworden. Vroeger breide ik ook veel, maarmijn armen laten het niet meer toe. Geeft niet, ik heb genoeg te doen.
    Fijne dagen en een goed 2017 voor jou en je zussen en de hele familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne kerst en een goed, mooi en gezond 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi vest! Ja, daar moet het nog wel even kouder voor worden....maar anders kan je hem misschien als jasje aan als je naar buiten gaat?
    Wat ben je een mooie patronen aan het oefenen. Inderdaad is katoen niet het beste materiaal hiervoor, maar ik vind het er op de foto's mooi uitzien.
    Het boek ziet er ook mooi uit, leuk om dat als stimulans bij je proeflapjes te leggen.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.