vrijdag 19 augustus 2016

Op pad met een mandje wol

Al een heel poosje ben ik de ban van Fair Isle breien zoals vast wel opgevallen is. ;-) Op de Weversmarkt in Hoorn heb ik pakketjes Shetlandwol gekocht. O, o, wat was ik blij met alleen al het bezit van die wolletjes. De kleuren zijn zo mooi! De draad bevat meerdere tinten in die zelfde kleur. Ik kan er heerlijk bij wegdromen. Maar daar heb ik ze natuurlijk niet voor gekocht. Het moet verwerkt worden in breiwerk geïnspireerd op de natuur op Texel. Ik ben op dat idee gekomen door Felicity Ford. Zij heeft een prachtig boek uitgebracht: Stranded Colourwork Sourcebook. Kijk maar eens op haar blog. Uren heb ik doorgebracht met dat boek op schoot. Ik ben werkelijk anders gaan kijken naar mijn omgeving. Ik zie kleuren, patronen, veranderingen van seizoenen die ik eerder niet zo duidelijk tot me door liet dringen.

Afgelopen zondag ben ik met manlief op pad gegaan, gewapend met een bakje wol en mijn Iphone.
En zie het resultaat.


Ik had m'n bakje even neergezet en een nieuwsgierig schaap kwam al kijken wat ik aan het doen was.



Uit het bakje probeerde ik de kleuren te pakken die het beste bij dit plaatje passen.



Gebeurt het al bij je? Dat het plaatje in kleuren en vormen uit elkaar gaat vallen?


Hier en daar liggen zwerfkeien uit de ijstijd in het landschap. Daar groeien mossen op die ik voorheen nooit zo had bekeken.



In het poldertje Ceres bloeide er nog van alles. (ik ben werkelijk onwetend van de namen, ik geniet gewoon van wat ik zie). En dan de uitdaging om de juiste kleuren uit m'n mandje te vissen.



Ik weet nu al dat ik de collectie ga aanvullen.......


Zelfs al je eerst denkt 'hier zit niet veel kleur in' blijken er vele groenen en bruinen in te zitten.


Oh dat vlindertje!


In de duinen staat nu de hei volop te bloeien. Prachtig!


Met frisgroene varens er naast.



Aangekomen op het strand blijkt dat daar ook veel kleuren te vinden zijn.

Voorlopig kan ik naar hartenlust met m'n wolletjes aan de gang. Er komt uiteraard een vervolg op dit blogbericht. Maar eerst uitvogelen hoe ik dit alles omzet naar breiwerk.

Als je dit weekend er op uit trekt merk je misschien wel een verandering in je manier van kijken.
Veel handwerkplezier en geniet van onze gemeenschappelijke creatieve hobby.







4 opmerkingen:

  1. wat leuk ben heel benieuwd naar het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat dit worden gaat. Als ik weer op Texel ben,ga ik maar eens op Ceres kijken. En de hei is schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!!! En je komt zo zeker op veel ideeën. Em kleur vind je inderdaad overal!!! En dat is heerlijk genieten. Succes!!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.