vrijdag 17 juni 2016

Eigenlijk geen zomerwerkje

Een paar weken geleden liet ik al een paar bolletjes verloopgaren zien waar ik plannen mee had. En hoewel het eigenlijk veel te warm is om te breien kan ik het niet laten.


Voor het donkere bolletje had ik meteen een idee. Het deed me denken aan een nachtblauwe hemel. Daar ga ik sterren in breien. De laatste tijd ben ik helemaal in de ban van het inbreien zoals jullie vast wel gemerkt hebben ;-).




Dus de rondbreinaalden opgezocht. Dit maal een kortere zodat ik zonder magic loop aan de gang kon. Het breit wonderbaarlijk snel. Door het verlopen van de kleuren met daarin de sterren, vliegt het van de pennen.


En al zeg ik het zelf, het geeft een mooi resultaat. Het grappige is dat Paula en ik al eens hetzelfde materiaal gebruikt hebben voor een vest. Paula heeft het verloopgaren afgezworen. Nooooit meer! En ik, ik ben er gek van. Zo leuk om te zien dat we ieder onze voorkeuren hebben voor materiaal en technieken.


En dan is hij af in een paar avondjes breien. Dat staat weer gezellig op mijn bank bij de eettafel.
Het verlopen van het garen is bij deze donkere kleuren niet zo heel goed te zien. Maar ik heb ook nog de andere bol. Ik ben zo nieuwsgierig naar het effect in felle kleuren!

In mijn bak met voorraad heb ik ook nog een aantal bollen die ik op vakantie in Frankrijk heb gekocht. Dat zijn leuke souvenirs! Ik ben begonnen met een omslagdoek. Natuurlijk weer in grote haast om m'n idee uit te voeren. Dus vergeten foto's te maken van het begin. Ik leer het ook nooit!

Hier alvast een blik op de afwerking met een kanten rand.


Weer een nieuwe techniek. Ook al weer zo leuk om te doen!

Ik hoop dat jullie ook zo kunnen genieten van het handwerken! Paula en ik in ieder geval wel. Het fijne van samen handwerken (ook al maken we heel verschillende werkstukken) is dat je elkaar blijft inspireren.

Ik wens jullie weer een fijn weekend met wat handwerktijd al komt de zomer er aan.










2 opmerkingen:

  1. O, wat een verrassend leuk kussen! Heel mooi gemaakt!
    De omslagdoek ziet er ook mooi uit, zeker dat kanten randje :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.