vrijdag 22 april 2016

Mijn Atelier op de Bank

Handwerken is echt mijn passie. Dat kan je dan ook terugzien in mijn huis. Overal zwerven handwerkjes en bolletjes wol. Ik heb gelukkig een heel lieve man die dat geen enkel probleem vindt. Wel ben ik stiekem jaloers op vrouwen die een handwerkkamer hebben ingericht zoals bijvoorbeeld Paula. O o wat is dat smullen om daar rond te kijken. Wie weet later......
Zodoende heb ik een Atelier op de Bank.

 
Voor ieder project gebruik ik een apart mandje. Ik heb altijd een hoofd vol ideeën en ik kan nooit wachten tot ik mijn werk af heb. Soms ontstaan daardoor UFO's. Afgelopen maandag ben ik moedig geweest en heb ik een aantal UFO's uitgehaald. Nu heb ik weer een overzichtelijk aantal mandjes met WIP's.

 
Voordat ik aan mijn Fair Isle-vest ben begonnen, heb ik 2 proeflapjes gebreid om wat handigheid te krijgen.

 
Paula heeft deze 2 patroontjes ontworpen. (Ere wie ere toe komt). Meteen hadden we al weer legio ideeën voor nog meer toepassingen. Borduren, filethaakwerk....... Wie weet gaan we daar ook nog een zussenproject van maken.

 
De Zussendeken staat even op een laag pitje. We hebben niet altijd alle drie evenveel tijd om te haken maar dat pakken we binnenkort wel weer op.

 
Ik had tijdens ons dagje samen bij Paula wol gekocht bij onze favo-wolwinkel. Het is stone washed van Scheepjes. Wouw wat een fijn garen. Deze trui is top-down gebreid. Ik ben al goed op weg. Het leren van nieuwe technieken vind ik zo leuk.

 
Omdat alles aan een stuk is gebreid kan ik onderweg steeds even passen. Een groot voordeel. Zoals een van onze trouwe volgers al zei: het is zo lastig om een goede pasvorm te krijgen. Deze methode helpt wel om bij te sturen tijdens het breien.


Dit is mijn nieuwste project. Ik kreeg een 'klacht' van m'n jongste dat ik vooral vrouwelijke kleuren gebruik voor de dekens in de woonkamer. Dus ik ben in m'n stash gedoken en deze kleurcombinatie gemaakt. Het is alleen vrij dun garen dus de tijd zal het leren of het een kussen of een deken wordt. Dit verkleint meteen de kans dat het een UFO wordt! Het patroon komt uit Simply Haken van okt/nov 2015.

Ik ben benieuwd of jullie ook van alles tegelijk op de pen hebben en of je een eigen handwerkplek hebt. Ook vinden we het heel leuk dat er enthousiaste reacties komen op ons blog! Dank je wel hiervoor.

Ik wens jullie allemaal weer een fijn creatief weekend. Als we de berichten mogen geloven komt er weer binnen-zit-weer aan.





7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om naar al die werkjes te kijken! Dat is een voordeel van een "atelier op de bank". Je kan er zo lekker naar kijken. :-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfieuw, wat een berg! Maar allemaal zo mooi!
    Ik heb het liefst 1 project tegelijk, maar ben nu met 2 tegelijk bezig om verschillende redenen. Of ik een eigen hobby ruimte heb? Een beetje "beschaamd" beken ik er wel 2 te hebben: ik heb de helft van de grote zolderkamer (de andere helft is voor gereedschap en hobbyruimte voor mijn jongste), maar dat is niet voor handwerkspul, wel voor papier- en ander knutselwerk en voor de grote kast met stoffen en de naaimachine(s), ik heb er 2 bureau's voor mijzelf staan, maar mijn wolvoorraad (en die is echt mega) heb ik opgeborgen op mijn slaapkamer. Nou handwerk ik altijd beneden, dus daar ligt waar ik mee bezig ben (en wat ik er mogelijk bij nodig heb). Eigenlijk best decadent als ik het zelf teruglees, maar dat komt omdat mijn oudste zoon uit huis is en we dus de enorme zolderkamer vrij kregen :-) En dan te bedenken dat ik gewoon in een simpel rijtjeshuis woon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik heb geen hobbyruimte, heb gewoon her en der wat leuke opbergmandjes en -dozen staan waar mijn garens en bijbehorende benodigdheden in zitten. Bij de bank in de woonkamer een mand met daarin met WIP(s), meestal heb ik 2 werkjes tegelijk op de naalden staan.
    Het truitje vind ik echt heel erg mooi. Is het patroon ergens online te vinden? Bijvoorbeeld op Ravelry? Dan zou ik heel graag de link hebben, want ik zou het ook graag maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik heb geen hobbyruimte, heb gewoon her en der wat leuke opbergmandjes en -dozen staan waar mijn garens en bijbehorende benodigdheden in zitten. Bij de bank in de woonkamer een mand met daarin met WIP(s), meestal heb ik 2 werkjes tegelijk op de naalden staan.
    Het truitje vind ik echt heel erg mooi. Is het patroon ergens online te vinden? Bijvoorbeeld op Ravelry? Dan zou ik heel graag de link hebben, want ik zou het ook graag maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anja, wat leuk dat je reageert op m'n vraag hoe je handwerkt. Voor de trui heb ik als basis het patroon driftwood gebruikt en het aangepast voor Stone Washed.
      http://www.ravelry.com/patterns/library/driftwood-5
      Groetjes Esther

      Verwijderen
    2. Hoi Esther,
      Dank voor je reactie.
      Ik had het patroon niet herkend! Maar ik heb Driftwood bij mijn favorieten staan. Wil het zeker nog eens gaan maken, dat zal dan zeer waarschijnlijk met Stone Washed gebeuren want ik vind jouw truitje heel erg mooi!
      Groetjes, Anja

      Verwijderen
  5. Ik ben een gelukkig mens: de hele zolder is mijn atelier. Hier staan twee tafels, twee naaimachines en kasten vol lapjes, boeken, papier, garen en weet ik veel wat nog meer. Een heerlijk lichte ruimte. Haken doe ik beneden, dus daar staat een mandje met haakwerk waar ik mee bezig ben. En een tasje van mijn moeder, waar ik een haakwerkje in heb. En een doosje met quiltwerk. En naast mijn bed ligt altijd wel een handwerkboek. Dus ons huis is aardig gevuld met allerlei handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.