vrijdag 25 maart 2016

Hollandse Lente: molen en tulpen

Soms heb je zo'n heerlijke vrije dag voor je liggen en wil je lekker handwerken. Op Pinterest zag ik een klein hebbedingetje voorbij komen. Deze pinwheel (molen) purse moest het worden en ik had ook nog restjes sokkenwol in de mand!

Eerst maar eens een kopje koffie gemaakt. Met mijn roze percolator zoals ik die al eens heb laten zien.

Het is een heerlijk projectje om te doen.


Je breit een diagonaal lapje met in het midden een 'vouwrand'.

 
Nog een bakkie koffie gezet en lekker doorgebreid.

 
Tja, toen had ik hem af en bedacht wát ga ik er eigenlijk mee doen??? Binnenkort ga ik naar een verjaardag en dit is leuker dan een papieren cadeau-enveloppe!

Op onze Zussendeken is de lente uitgebroken. We hebben heel wat tulpjes gehaakt. En wat word je daar vrolijk van!
 
Dit is Paula's deken. Kijk eens wat we al veel randen hebben bedacht.

 
Hier een detail van haar vrolijke tulpjes.

 
Een mooie collage van Astrid's deken.

 
En tenslotte mijn lente pastels.
Al onze randjes en steken pinnen we ook op ons bord zussendeken op Pinterest zodat je alle randen op een rij kunt bekijken.

Iedereen een fijn paasweekend gewenst met hopelijk ook nog een paar creatieve uurtjes.


2 opmerkingen:

  1. Leuk om de vorderingen van alle dekens te volgen!
    Een schattig envelopje is het geworden, ideaal voor een cadeautje.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.