vrijdag 22 januari 2016

Een beetje nostalgie

In de winter als de kortste dag geweest is, maar het toch teleurstellend lang donker blijft, mag ik graag wat in huis rommelen. Weer orde scheppen in alle spullen die er in de aanloop naar Kerst binnen zijn geslopen. 

Ik kwam ook langvergeten werkstukjes tegen.

Deze lange lijs heb ik ooit voor oma gemaakt  toen ik ongeveer
14 was. Hij heeft tientallen jaren bij haar op de stoel ‘gehangen’. Oma is over de 100 geworden.Nu is hij weer terug bij mij.
Onlosmakelijk verbonden met mooie herinneringen.

Parijs is de stad van de liefde. Tot voor kort kwam ik er elk jaar wel. Die liefde voor Frankrijk is in m’n tienerjaren ontstaan. Ooit heb ik dit borduurwerk gemaakt. Tot ophangen of inlijsten is het nooit gekomen. Maar nostalgisch is hij wel. 

In de jaren 70 was het mode om op de kontzak van je spijkerbroek hartjes te borduren. Ik heb wat kontzakken versierd! Helaas die spijkerbroeken zijn er niet meer maar zo’n engeltje zat ook ooit op mijn achterkant!

Zo, klaar met wegdromen naar het verleden. En tijd maken voor de stash die ik nog steeds niet verwerkt heb. Het plan is er al!


 Fijn weekend en veel handwerkplezier.


2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf dat de pop die je voor je oma maakte er nog steeds is! Tof ook dat hij je oma echt gezelschap mocht geven ;-)
    Grappig, van dat geborduurde schilderijtje had ik een "echt" schilderijtje hangen op mijn kamertje, hetzelfde plaatje ;-)
    Het engeltje is ook een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar wordt je wel een beetje melancholisch van. Maar wel mooi dat je die herinneringen zo koestert.
    Groetjes, jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.