vrijdag 30 september 2016

Dilemma

Een paar jaar geleden vond ik op de braderie dit tweedehands boek voor een prikkie.

Ik was helemaal weg van de mooie doosjes in dit boek. Maar toen ik zag welke materialen je nodig hebt om deze doosjes
te maken. . . . .
. . . . en de ingewikkelde werkbeschrijvingen las, toen zonk de moed mij in de schoenen.

Tijdens een vakantie in Frankrijk kon ik dit tijdschrift niet laten liggen. Tja, in mijn achterhoofd bleef het idee om eens doosjes te maken dus wel hangen.

Ik mag altijd graag nieuwe dingen uitproberen en kocht daar ook altijd de materialen voor. Daardoor heb ik nu wel heel veel gereedschappen en materialen, maar lang niet alles wat je dus blijkbaar nodig hebt voor kartonnage. En omdat ik niet zeker weet of ik het écht wel leuk vind om te doen, wil ik niet van alles inslaan. Ik wil juist handwerk-ontspullen, heb mij voorgenomen niet meer zoveel te kopen. Mijn Freubelparadijsje puilt immers al uit.

En toen. . . . . .  kwam ik een paar weken geleden zomaar heel toevallig terecht op de site van Claudia Squio. Wow, zij maakt mooie doosjes. En in een promo-filmpje beweert ze dat de de doosjes maakt met 'just a few simple materials'. Je snapt dat ze meteen mijn aandacht had. En vervolgens las ik dat ze een 'free online workshop' ging organiseren. Da's een mooie kans om eindelijk eens uit te vinden of het iets voor mij is.

De 'few simple materials' had ik zo bij elkaar gezocht.
OK, manlief is wat spulletjes kwijt nu, maar dat vind hij vast niet erg. Vervolgens karton en papier erbij en ik kon aan de slag. De eerste twee video's heb ik inmiddels bekeken. Claudia's methode is een stuk eenvoudiger dan die in het boek (of het komt misschien doordat ik makkelijker leer door iets te zien dan door het te lezen ☺).

Gistermiddag lekker aan de slag gegaan. Ik wilde eerst een eenvoudig servettendoosje maken, om te oefenen. Nu had ik alleen een pakje kerstservetten liggen. Geen probleem, in de lappenkast lagen ook nog kerstsstofjes.

Nadat alles in elkaar geplakt was, moest ik het met schilderstape fixeren.

Daarna minimaal 6 uur laten drogen. Vanmorgen was de boel goed opgedroogd.
  
Het verwijderen van het tape vond ik nog wel spannend. . . .  zou het allemaal goed vast zitten?
Jippie, het is goed gegaan. Eerste kerstknutsel van dit jaar ☺
Mijn eerste doosje ☺
En dit smaakt naar meer! Er komen nog twee video's van de free online workshop van Claudia. Ik kan bijna niet wachten. In de kast liggen nog héél veel lapjes, dus ik kan zo uit mijn voorraad putten. Voorlopig genoeg ideetjes voor stashprojecten.
Ohja, ik heb ook nog een zeepzakje gebreid. Dit is nu een trio.
Jullie zien het, mijn handwerkdip is wel voorbij, hihi. Gelukkig!

Fijn weekend allemaal en veel handwerkplezier.





2 opmerkingen:

  1. O, dus het dillemma is geen dillemma meer, je bent gewoon OM, hihi! Je hebt een prachtig doosje gemaakt en ik kijk al uit naar je volgende kartonage-creatie (mooi woord toch?). Ook het nieuwe zeepzakje is weer mooi :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een enig doosje, maar het kan wel een stuk sneller hoor. Ik heb al een paar keer een doos gemaakt, en vind het enig.
    Je zeepzkjes zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.