vrijdag 1 april 2016

Voorjaarsschoonmaak?

Nee, aan de voorjaarsschoonmaak doe ik niet. Maar een paar weken geleden heb ik eens in mijn freubelparadijsje rondgekeken. En toen schrok ik toch wel weer. . . .  Wat een voorraad. . . . . Hoe is dat toch allemaal mijn huis binnengekomen ? ? ? ?  Heb ik dat echt zelf allemaal gekocht ? ? ? ?  *Ü*
Mandjes vol met garen. . . .  Maar als dat nou het enige was. . . . .
'Vroeger' heb ik veel gequilt. Uit die tijd had ik nog een paar dozen met lapjes in het berghok staan. Tijd om die maar eens tevoorschijn te halen, netjes te strijken en op stapeltjes te leggen. Het begon meteen weer te kriebelen. Lapjes zijn net zo leuk al wolletjes.
Heerlijk om te zien dit. En het is ook weleens handig, veel voorraad. Als ik iets wil maken, kan ik meteen aan de slag. Zoals hiermee bijvoorbeeld.
Deze twee krijgen nog twee flessen als gezelschap, maar die zijn nog niet leeg ☺.

Maar toch. . . .  De voorraad begint me ook een beetje in de weg te zitten, in mijn bovenkamer. Het weegt zwaar zeg maar. Al eerder heb ik geprobeerd door een stash-challenge aan te gaan mijn voorraad te verminderen. Dat is steeds jammerlijk mislukt. Zoals jullie weten ben ik samen met Esther en Astrid wel aan het STASHBUSTEN geslagen. Maar ik heb een extra stok achter de deur nodig. En lijstjes vind ik leuk. Dus heb ik alle voorraad gewogen. Stapels lapjes op de keukenweegschaal (oeps, ruim 15 kilo) en ook alle wolletjes (uhhhh, 4,5 kg) en nog het nodige gewicht aan borduurmaterialen en vilt. (De hoeveelheid papier en tekenmaterialen heb ik maar niet gewogen.) En het gewicht heb ik in een Excelbestandje gezet. Nu hou ik per week bij hoeveel gewicht ik wegwerk. En dat helpt ☺. De afgelopen vier weken is mijn voorraad wolletjes afgenomen met 460 gram en de stoffen met 688 gram. Heerlijk ! ! !

Inmiddels een flinke hoeveelheid StyleCraft omgezet in lapjes.
Een dekentje in wording. Genieten, al die kleurtjes.

En natuurlijk doorgehaakt aan de Zussendeken, onze gezamenlijke STASHBUSTER.
Deze keer bedacht Astrid een steek. Het werd Golven en Chevrons uit de Haakbijbel, nr 189. Een leuk patroon om te haken.
Hier het resultaat van Astrid.




Esther haakt met katoen, dat ziet er toch weer anders uit, ook door de andere kleuren.


En zo ziet haar deken er inmiddels uit.
Mooi hè ♥♥♥
En tot slot de mijne:



En het geheel tot nu toe.
Inmiddels zijn we bezig met een randje dat Esther bedacht heeft. Een lastige *Ü*.

Esther heeft trouwens iets moois gebreid! Astrid en ik zijn helemaal in love met haar project.
Volgende week vertelt ze hier zelf meer over.

Ik wens jullie een fijn zonnig weekend.



2 opmerkingen:

  1. O, wat ziet je kast er nu super netjes uit! Als je nu maar niet niets durft te pakken omdat het dan niet meer zo netjes ligt ;-)
    Jullie dekens worden alledrie zo gaaf! Echt een tof project!
    Fijn weekend, geniet van het mooie weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende dekens!! Zo leuk om te zien dat ze echt alledrie anders zijn.
    Tip voor je lapjes: maak een stel tassen. Altijd handig nu we geen plastic meer krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.