vrijdag 14 oktober 2016

Mijn nieuwste tic

Lezers die ons blog al langer volgen weten inmiddels wel dat ik nogal eens tijdelijk in de ban raak van iets nieuws. Een paar weken geleden blogde ik over mijn allereerste kartonnageproject. Inmiddels zijn er nog een paar gevolgd.

Eerst maakte ik een eenvoudig bakje.
De stofjes lagen nog in mijn lappenkast.
Mijn scharen stonden in een saaie glazen pot en hebben nu een mooiere plek ☺

Tja, toen wilde ik toch eens iets met een deksel proberen. En kijk eens, het is gelukt!
Ik ben er helemaal blij mee.
Ook deze lapjes komen uit mijn stoffenvoorraad.
Het grappige is dat ik de stof met de bloemetjes ooit, héél lang geleden (oeps, nog in de vorige eeuw ☺☺) had gekocht en er vervolgens in quilts geen raad mee wist. Nu heb ik er eindelijk een bestemming voor gevonden. Het lapje was niet zo groot, er is weinig meer over. Mooi stashprojectje weer dus.
Het hartje maakt het wel af, vinden jullie ook niet?

Wil je precies weten hoe je zo'n doosje maakt? Kijk dan op de site van Claudia.

En ben ik nu inmiddels helemaal klaar met de doosjes? Nog niet helemaal. Er is er in ieder geval nog ééntje in de maak.

Weet je nog dat ik niet wist wat ik met het geborduurde-blokjes-lapje wilde gaan maken?
Nou, ik heb een bestemming gevonden ☺
Een deel van de deksel is klaar, nu de rest van het doosje nog. Kortom, geen tijd om me te vervelen.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn handwerkweekend.

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn enig!! Ik wilde nog reageren op je mail. Maar volgens mij heb je de techniek wel door.
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een mooie creaties! Goed idee om het borduurwerk zo te verwerken!
    Grappig detail dat jij op dezelfde manier als ik je stofschaar markeert, nl. Met een (stoffen!) lintje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig paula ,weer allemaal even mooi ,ja met kartonnage kan je alle kanten uit

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.