vrijdag 3 juni 2016

Even iets anders....

Na al het haakgeweld van de afgelopen tijd had ik even behoeft aan iets anders. Ik ben ook gek op borduren. Naast allerlei bollen en lappen heb ik ook heel veel borduurmaterialen in mijn stash. Tijd om daar eens in te duiken. Ik vond meer dan genoeg borduurstoffen en garens voor mijn nieuwe plannetje.

Eigenlijk gebruikte ik altijd bestaande borduurpatronen. Maar nu wilde ik proberen eens zelf iets te tekenen. Een probeersel.


Dit rode lapje aïda komt nog bij mijn moeder vandaan. En volgens mij had zij het al heel lang.
Het effect van wit op rood vind ik leuk. Maar wat doen andere kleuren met het patroon?


Hetzelfde patroontje, toch anders.


Zoals jullie weten is Esther helemaal in de ban van het fair isle breien. Zij zag meteen een mogelijkheid voor dit patroon.


Kijk, da's weer anders. Mooi hè ☺.

Dit is het patroon wat ik tekende, simpel met een potlood op een raster.


Het patroontje is natuurlijk ook te gebruiken voor filet haken, tapestry haken en misschien nog wel meer technieken. Maar voorlopig ben ik even in de ban van het borduren. Er volgen nog een paar van deze patroontjes, want ik heb de smaak te pakken. En als de borduurbui over is, ga ik er vast nog een keer verschillende haaktechnieken op loslaten.

Lieve bloglezers, ik wens jullie allemaal een gezellig en creatief weekend.




1 opmerking:

  1. Handig dat je 1 patroon voor verschillende dingen kunt gebruiken. Wat ga je maken van de geborduurde lapjes?

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.